You are currently viewing 8 مورد از المان های برندینگ
المان های برندینگ

8 مورد از المان های برندینگ

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

هویت برند موضوع پیچیده ای است و شامل المان های برندینگ (Branding Elements) متعددی می باشد. اکثریت از اصطلاح “برند” استفاده می کنند اما تعداد کمی قادر به تعریف صحیح آن هستند. ما در آکادمی دیجیتال مارکتینگ بالابان مشتریانی داشته ایم که برند سازی را با طراحی یک وب سایت اشتباه گرفته اند.

البته که وب سایت و حضور دیجیتالی جنبه قابل توجهی دارد ، اما این امر فقط بخشی از برندسازی کلی شماست. لازم است که درک روشنی از این اصطلاحات داشته باشید تا انتظار مشخصی از برند تجاری برای مشاغل خود داشته باشید و مراحل دستیابی به وضعیت مورد قبول خود را مشخص کنید. به همین دلیل است که ما 8 مورد از المان های برندینگ را که به طور گسترده استفاده می شود را برای شما در این مقاله آماده کرده ایم.

  1. طراحی لوگو (Logo)
  2. انتخاب پالت رنگی (Color Palette)
  3. طراحی نماد و نشان (Shape)
  4. تگ لاین یا اسوگان (Tagline or Slogan)
  5. لحن نوشتاری (Tone of Voice)
  6. فونت (Font)
  7. تصویر سازی (Imagery)
  8. موضع گیری (Positioning)

لوگو علامت تجاری بصری است که می توان آن را بعد از نام برند دومین عنصر مهم از المان های برندینگ دانست. یک آرم باید به همان اندازه (یا بیشتر) نام تجاری شما قابل شناسایی باشد ، زیرا تصاویر اغلب راحت تر از کلمات به یاد سپرده می شوند.

این امر حتی می تواند به معنای ایجاد لوگوتایپ باشد. لوگوتایپ نام تجاری است که به طرز ماهرانه ای با قلم ها و رنگ های برند طراحی شده است مانند لوگو آکادمی دیجیتال مارکتینگ بالابان، بنابراین نام تجاری را به لوگو تبدیل می کند.

المان های برندینگ
المان های برندینگ

لوگو هایی مانند Google و FedEx نمونه های خوبی از لوگوتایپ هستند.

همچنین طراحی انواع مختلفی از لوگو که بتواند استاندارد برندسازی شما را حفظ کند بسیار مهم است. این به این معنی است که لوگو شما در اندازه و رنگهای مختلفی ایجاد می شود تا هنگامی که در تبلیغات لوگو اصلی مناسب طراحی شما نبود از جایگزین های خود بتوانید استفاده کنید.

به اپل فکر کنید. نام تجاری ساده است و لوگو آن نیز به همان سادگی. هر دو عنصر ، ظرافت و سادگی را به تصویر می کشند. چیزی که برندسازی به خوبی آن را مجسم می کند. اپل یک مثال عالی برای این است که چرا معمولاً سادگی برای لوگو از اهمیت بالایی برخوردار است. این لوگو بسیار نمادین بوده و یکی از شناخته شده ترین برندها در جهان است.

انتخاب پالت رنگی (Color Palette)

رنگ قدرتمند است.

حس یک احساس خاص هنگام ارتباط با یک رنگ خاص یک ویژگی جهانی در همه انسان هاست. برخی از رنگ ها به معنای چیزهای خاصی هستند و از المان های برندینگ بسیار مهم می باشند.

به رنگ قرمز فکر کنید. کلماتی که معمولاً به ذهن خطور می کنند عبارتند از: خطا ، خطر ، توقف ، کمک ، فوریت و غیره.

چرا این طور هست؟ موارد زیادی در روانشناسی رنگ در تجارت وجود دارد ، اما بیایید به معنای آن برای نام تجاری و پروسه برندسازی شما بپردازیم.

انتخاب رنگ مناسب برای برندتان به معنای درک کامل آنچه برند شما به تصویر می کشد و شناخت و جذب مخاطبان برند شما و در نهایت برندسازی است. وقتی این موضوع را متوجه شدید، انتخاب رنگ متناسب با آن مشخصات آسان می باشد.

المان های برندینگ
المان های برندینگ

طراحی نماد و نشان (Shape)

اینجاست که طراحی محصول وارد عمل می شود. وقتی در یک بازار به شدت اشباع شده ، یک روش آسان برای تمایز محصول خود از بقیه ایجاد یک طرح متفاوت از شکل استاندارد و استفاده درست از المان های برندینگ است.

با تفکر نوآورانه و خلق کالایی برخلاف چیزی که هر کس که دیده است ، نام تجاری شما احساس “باید داشته باشمش” را در مصرف کنندگان باید ایجاد کند ، بنابراین محصول شما را بسیاری از مشتریان آرزو می کند.

المان های برندینگ
المان های برندینگ

اگرچه اکنون اخبار قدیمی است ، اما وقتی اپل تلفن همراه را دوباره ساخت و صفحه آن را بدون کیبورد زد ، این موضوع را مشاهده کردیم. عطشی که در هنگام عرضه اولین آیفون ایجاد شد ، چیزی کمتر از یک پدیده نبود. تا به امروز ، اپل به نوآوری در دسته بندی محصولات خود ادامه می دهد و هر بار مصرف کنندگان را شوکه می کند.

تگ لاین یا اسلوگان (Tagline or Slogan)

از دیگر المان های برندینگ یک تگ لاین جذاب است که به سرعت موقعیت برند شما را در چند کلمه مشخص می کند. باید به یاد ماندنی باشد ، گفتن آن آسان باشد و با المان های برندسازی شما مطابقت داشته باشد.

اگر کسب و کارتان با پرداخت پول سر و کار دارد، اصلا دوست ندارید یک عبارت فان و خنده دار را به عنوان تگ لاین خود انتخاب کنید . انتخاب ت لاین نامناسب هرج و مرج و بی نظمی را به مشتریان شما منتقل می کند، مشتریانی که انتظار دارند در هنگام مدیریت مهمترین دارایی های آنها با کمپانی حرفه ای روبرو باشند.

آکادمی دیجیتال مارکتینگ بالابان – نگهبان جایگاه شما…

المان های برندینگ
المان های برندینگ

شعارهایی مانند ، “مزش انقد خوبه که گربه ها به اسم میخوانش” از کمپانی Meow Mix بسیار هوشمندانه است و بیان می کند که چرا برند آنها بهترین است ، در حالی که شعار Coca-Cola “خوشبختی را باز کنید” احساسی که هنگام خرید و نوشیدن نوشابه این کمپانی را خواهید داشت را برای شما به تصویر می کشد.

شعاری که انتخاب می کنید باید توانایی مقاومت در برابر تحولات برندی شما را در طول سالها داشته باشد. شما نباید هر ساله شعار خود را تغییر دهید ، زیرا این امر مشتریان شما را گیج می کند ، اما شما بایستی تصویر برند خود را تازه نگاه دارید و اطمینان حاصل کنید که این شعار با آنچه شما برای آن ایستاده اید و نحوه درک مشتریان شما مطابقت دارد.

لحن نوشتاری (Tone of Voice)

وقتی بیشتر مردم به “تن صدا” فکر می کنند ، یک مکالمه گفتاری را تصور می کنند: آیا عصبانی به نظر می آیی؟ خوشحال؟ محتاط؟ خصومت آمیز؟ غالباً ، هنگام صحبت با صدای بلند ، افراد می توانند احساسات خود را با شنوندگان برقرار کنند ، صرف نظر از انتخاب کلمه آنها. بنابراین “لحن صدا” به چه معناست؟

لحن نوشتاری توسط کلمات و عباراتی که در هنگام برقراری ارتباط استفاده می کنید و نحوه ساختار جملات شما ایجاد می شود. به عنوان مثال ، با استفاده از ضمایر شخص دوم ، مانند (شما “) و عبارات ساده و گاه به گاه می توانید لحنی دوستانه و جذاب ایجاد کنید. به همین ترتیب ، فقط با استفاده از ضمایر شخص سوم شخص (عبارت “او” ، “آن” یا “آنها”) ، می تواند عبارات پیچیده، اصطلاحات فنی صنعتی و لحنی رسمی را ایجاد کند.

تن صدا نحوه ارتباط برند شما با مخاطب را توصیف می کند و بنابراین بر نحوه درک پیام های شما توسط افراد تأثیر می گذارد. به عبارت دیگر ، این روش بیان دارد که کمپانی چطور می خواهد با مخاطب خود ارتباط برقرار کند.

المان های برندینگ
المان های برندینگ

لحن صدای شرکت شما شخصیت و نحوه برندسازی شما را نشان می دهد. این موضوع شامل انتخاب کلمات و ترتیب قرار دادن آنها می شود و در مورد تمام محتوای برند شما – محتوای وب سایت ، پست های رسانه های اجتماعی ، ایمیل ها و هر قالب دیگری صدق می کند.

از آنجا که اهداف مختلف به اقدامات مختلفی نیاز دارند ، بسته به موارد زیر ممکن است لحن نوشتاری شما متفاوت باشد:

  • مخاطبی که قصد دارید با آنها ارتباط برقرار می کنید اگر بیش از یک شخص را هدف قرار دهید.
  • هدفی که دنبال می کنید ، مثلاً هدف یک خبر با هدف مقاله متفاوت است.

فونت (Font)

نوع تایپوگرافی و فونت مورد استفاده شما می تواند از سبک لوگو شما الهام گرفته باشد ، یا می تواند چیزی کاملاً متفاوت باشد اما همچنان مکمل یکدیگر باشد. اطمینان حاصل کنید که تایپوگرافی انتخاب شده به خوبی با عناصر دیگر در برندسازی شما همخوانی دارد ، زیرا درست مانند رنگ ، فونت ها نیز می توانند با احساس مخاطب مرتبط باشند پس فونت به عنوان یکی از المان های برندینگ باید با هویت برند شما مطابقت داشته باشد.

المان های برندینگ
المان های برندینگ

پس از انتخاب فونت، اطمینان حاصل کنید که بر روی هر مدرک و محصولی که برند شما تولید می کند استفاده شده است. این موضوع ممکن است در کوچکترین نوشته ها نیز اجرا شود ، مانند فونت مورد استفاده برای ارسال ایمیل های شرکت ، یا فونت مورد استفاده در طرح بیلبورد کنار بزرگراه.

تصویر سازی (Imagery)

چه از تصاویر آماده استفاده می کنید و یا از عکس هایی که توسط خود شما عکاسی شده استفاده می کنید، تصاویری که برای کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی خود انتخاب می کنید باید با هویت برند شما و سایر المان های برندینگ سازگار بوده و از کیفیت های مشابهی برخوردار باشند.

المان های برندینگ
المان های برندینگ

اگر از عکس هاس عکاسی شده توسط خودتان استفاده می کنید ، سبک ویرایش آنها باید یکنواخت باشد. ایجاد فیلترها مناسب همراه با لوگو برند شما یک روش خارق العاده برای ایجاد عکس های منحصر به فرد است.

موضع گیری (Positioning)

موقعیت یابی راهی است که یک محصول در بازار عرضه می کند. این موضوع اساساً مشخص می کند که برند شما چه بخشهایی از بازار را هدف قرار داده است.

به عنوان مثال ویرجینیا اسلیمز سیگاری است که برای مصرف زنان هدف قرار گرفته است. مواد اصلی موجود در تمام سیگارها یکسان است اما در این برند به گونه ای می باشد که اندازه آن نازک تر بوده و بسته بندی پر زرق و برق تری را دارد.

المان های برندینگ
المان های برندینگ

شروع برندینگ

هنگامی که موفقیت برندهای دیگر را بررسی می کنید به راحتی متوجه می شوید که چقدر درک این 8 مورد از المان های برندینگ برای هویت یک برند مهم است.

مطمئناً محصولی که آنها ارائه می دهند بسیار عالی است ، اما المان های برندینگ که در طول سال ها گرد هم آمده اند ، کاتالیزور موفقیت و شاخص شهرت آنها بوده است.

هر المان یک قطعه از معمای هویت نام تجاری را تشکیل می دهد و اجرای صحیح آنها برای داشتن هویت مستحکم و درک مثبت مشتری ضروری است.

خارج از چارچوب فکر کنید ، خلاق باشید و آنچه را که مختص شماست پیدا کنید. به بالابان اعتماد کنید ، ارزشش را دارد.

المان های برندینگ
المان های برندینگ
تعداد کلماتمنبع
1691 کلمهG2
تحریریه آکادمی دیجیتال مارکتینگ بالابان

Pouria Akhzary

من پوریا اخضری، متولد و ساکن تهران هستم. علاقه بسیاری به فناوری‌های دیجیتال و بازاریابی دیجیتال دارم و همواره به دنبال این بودم که اطلاعاتم رو به روز نگه دارم و همینطور اطلاعات خودم رو بین بقیه به اشتراک بزارم. علاقه‌ای زیاد به چالش‌های جدید و پروژه‌های خلاقانه دارم و به دنبال فرصت‌های شغلی مناسب برای به کارگیری مهارت‌های خود هستم. در کنار مطالعه روزمره، سعی می‌کنم که به صورت عملی بازاریابی دیجیتال را تجربه کنم و برای چندین شرکت و برند مختلف به عنوان مشاور و اجرا کننده فعالیت می‌کنم. هدفم این است که بتوانم با استفاده از فناوری‌های جدید و روش‌های نوین، ارزش افزوده بسازم و به نتایج مورد دلخواه خود برسم. در کنار بازاریابی دیجیتال، علاقه‌ای به طراحی وب و برنامه نویسی نیز دارم و در حال یادگیری زبان‌های مختلف برنامه نویسی هستم. همچنین دوست دارم که ورزش کنم و سلامت خود را حفظ کنم. علاوه بر طراحی وب و برنامه نویسی، علاقه‌ای به سوشال مارکتینگ دارم و در اینستاگرام و لینکدین صفحه‌ای دارم که عکس‌ها و نمونه کارهای خودم را به اشتراک می‌گذارم.
5 5 رای ها
Rate us!
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها